V januári tohto roku som začal prevádzkovať Internetový obchod s dekoračným sklom na adrese www.dekoracne-sklo.sk.
Premýšľal som ako eShop trocha spropagovať. Na internete je veľa možností, výmena bannerov, kúpa odkazov a ospevované PPC. Zvolil som si PPC, pretože sa mi to zdalo najspravodlivejšie a najefektívnejšie. Nebudem predsa špatiť svoje stránky bannerom, ktorý si ani len nemôžem vybrať v rámci výmenného systému, alebo platiť za odkaz, na ktorý možno nikto ani neklikne, umiestnený na stránkach venovaných death metalu.
Hodil som očkom po slovenskom Etargete. Na výber je samozrejme viac možností, napríklad český Sklik, bbKontext a zahraničné Google AdWords a adFox a mnoho iných.
Pustil som sa do čerpania informácií z internetu, ako to vlastne funguje. Prečítal som množstvo článkov, stačí poprosiť uja Googla a je to.
Na slovenskom Etargete som si vytvoril účet a nahral kredit 2500Sk. Zvolil som kľúčové slová, ktoré som pokladal za najvhodnejšie a vymyslel reklamný text, ktorý vyzeral takto:
eShop Dekoračné sklo
Internetový obchod s dekoračným sklom a sviečkami. Spestrenie domova dekoračným sklom značky MORION.
Ďalej som nastavil ceny za jednotlivé kľúčové slová, kde najvyššia cena bola za slovo „darceky“, 12,30Sk a najnižšia „shop darcek“ 1,10Sk. Priemerná cena pri počte trinásť kľúčových slov sa pohybovala na hodnote 6,14Sk. Ešte uvediem zoznam kľúčových slov:
darcek, darcekove, darcekove predmety, darceky, darceky doplnky, dekoracia, shop darcek, sklo, sviecky, sviecky svietniky, svietniky, valentinske darceky
Trvanie reklamnej kampane som zvolil od 2.februára 2007 do minutia kreditu, čo sa stalo 13.februára 2007. Čakal som, že to vydrží dlhšie, no čo už.
Súhrnná štatistika z PPC kampane na Etargete teda je:
Priemerná cena | Zobraz. | Kliknutí | CTR | Spolu bez DPH | |
---|---|---|---|---|---|
Vo vyhľadávaní | 6.14 Sk | 63529 | 316 | 0.50% | 1939.80 Sk |
V článkoch | 9.00 Sk | 708 | 2 | 0.28% | 18.00 Sk |
Všeobecné odkazy | 8.04 Sk | 8477 | 5 | ? | 40.20 Sk |
Spolu | 6.19 Sk | 72714 | 323 | ? | 1998.00 Sk |
A konečný verdikt? No keďže nie som špecialista na PPC kampane, je to fajn. Z 323 návštevníkov eShopu sa registroval iba jeden a objednávka nebola ani jedna. Ale aj tak je to skúsenosť a po vianočnej sezóne sa toho veľa ani nedalo čakať. Všeličo sa dá vyladiť a investovať do dlhodobejšej kampane.
Inak badám nárast návštevníkov po tejto reklame a aj objednávky sú zaujímavejšie. Samozrejme to nemusí súvisieť iba s touto reklamou.